Gümrük ve Ticaret Bakanlığından:
ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı; abonelik sözleşmelerine ilişkin uygulama usul ve
esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik, tüketicinin belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli
aralıklarla edinmesini sağlayan her türlü abonelik sözleşmesini
kapsar.
(2) Elektrik, su, doğal gaz ve elektronik haberleşme
sektörü dışındaki abonelik sözleşmelerine bu Yönetmeliğin yalnızca 5
inci, 6 ncı, 7 nci, 8 inci, 13 üncü, 22 nci, 23 üncü,
24 üncü ve 25 inci maddeleri uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanunun 52 nci ve 84 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Abonelik sözleşmesi: Tüketicinin belirli bir
mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan
sözleşmeyi,
b) Bakan: Gümrük ve Ticaret Bakanını,
c) Elektronik haberleşme: 5/11/2008 tarihli ve
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununda yer alan tanımı,
ç) Gecikme zammı oranı: 21/7/1953 tarihli ve
6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51
inci maddesine göre belirlenen oranı,
d) Hizmet: Bir ücret veya menfaat
karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama
dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,
e) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin
gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun
olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve
değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen
ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD,
DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı,
f) Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunu,
g) Mal: Alışverişe konu olan; taşınır eşya, konut
veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda
kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her
türlü gayri maddi malları,
ğ) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil
olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya
da hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel
kişiyi,
h) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil
olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da
mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
ı) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla
hareket eden gerçek ya da tüzel kişiyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sözleşmenin Şekli
ve İçeriği
Sözleşmenin şekli
MADDE 5 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı, sunulan mal veya hizmete ilişkin olarak
tüketici ile bir abonelik sözleşmesi kurmak zorundadır. Yazılı veya
mesafeli olarak kurulan abonelik sözleşmelerinin bir örneğinin
kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye
verilmesi zorunludur.
(2) Abonelik sözleşmeleri; en az on iki punto
büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir
bir şekilde düzenlenir.
Sözleşmenin zorunlu içeriği
MADDE 6 – (1)
Abonelik sözleşmelerinde aşağıdaki bilgilerin yer alması zorunludur:
a) Tüketici ile satıcı veya sağlayıcının
isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa MERSİS numarası ile diğer
iletişim bilgileri,
b) Sözleşmenin konusu ve varsa süresi,
c) Sözleşmenin düzenlendiği tarih,
ç) Malın ilk teslim tarihi veya hizmetin ifasına
başlama tarihi,
d) Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam
fiyatı,
e) Sözleşme konusu mal veya hizmet bedelinin bir
tarife üzerinden hesaplanması durumunda; tüketici tarafından
seçilen tarifenin adı, içeriği ve sözleşmenin düzenlendiği tarihteki birim
tüketim bedeli ile tüketim dönemi,
f) Fatura bedelinin süresi
içerisinde ödenmemesi durumunda, hizmet sunumunun ne şekilde ve
ne kadar süre içerisinde durdurulabileceğine; fatura bedelinin
sonradan ödenmesi durumunda ise hizmet sunumunun ne şekilde ve ne
kadar süre içerisinde başlatılacağına ilişkin bilgi,
g) Mal veya hizmetin temini için abonenin
kullanımına sunulan sayaç, modem ve benzeri cihazların değişiminin yasal
yükümlülüklere uygun olarak yapılabileceğine ilişkin bilgi,
ğ) Sözleşme konusu mal veya hizmet sunumunun
mücbir sebeplerle kesintiye uğrayabileceği belirtilmişse bu sebeplerin
neler olduğuna ilişkin bilgi,
h) Satıcı veya sağlayıcının kusurundan
kaynaklanan nedenlerle sözleşmede belirtilen nitelikte mal veya hizmet
sunulamaması halinde tüketicinin, Kanunun 11 inci veya 15 inci
maddelerinde yer alan haklarına ilişkin bilgi,
ı) Sayaç ve benzeri ölçüm cihazlarının
kullanıldığı durumlarda, bu cihazlarda meydana gelen arızalar
nedeniyle belli bir süreyle tüketim miktarının hiç veya
doğru şekilde tespit edilememesi halinde, söz konusu süre için tüketim
miktarının ne şekilde tespit edileceğine ilişkin bilgi,
i) Tüketiciye sunulan mal veya hizmetin bedeli
dışında tüketiciden ilgili mevzuat gereği tahsil edilmesi zorunlu bedeller
söz konusu ise, bu bedellerin neler olduğu ile bunların sözleşmenin
düzenlendiği tarihteki tutarı ve değişmesi durumunda yeni tutarların
tüketiciye ne şekilde bildirileceğine ilişkin bilgi,
j) Tüketicinin temerrüde düşmesinin hukuki
sonuçlarına ilişkin bilgi,
k) Tüketiciden güvence, depozito veya teminat
adı altında bir ücret alınması söz konusu ise
bu ücretin tutarı ve aboneliğin sona ermesi durumunda tüketiciye
ne kadar süre içerisinde ve ne şekilde iade edileceğine ilişkin bilgi,
l) Sözleşmenin feshi ve sonuçlarına ilişkin bilgi,
m) Sözleşmenin feshedilmesi halinde, modem,
telefon, uydu alıcısı ve benzeri cihazların iadesi öngörülüyorsa
nasıl iade edileceğine veya geri alınacağına ilişkin bilgi,
n) Tüketicilerin uyuşmazlık konusundaki
başvurularını tüketici mahkemesine veya tüketici hakem heyetine
yapabileceklerine ilişkin bilgi.
(2) Elektrik, su, doğal gaz ve elektronik
haberleşme sektörü dışındaki abonelik sözleşmelerinde birinci fıkranın
(e), (f), (g), (ı), (k) ve (m) bentlerinde belirtilen bilgilere yer
verilmeyebilir.
(3) Elektrik, su ve doğal gaz sektörüne ilişkin
abonelik sözleşmelerinde birinci fıkranın (d) bendinde yer alan bilgi
aranmaz.
Sözleşmede bulunması gereken şartların
eksikliği
MADDE 7 – (1)
Abonelik sözleşmesinde, 6 ncı maddede yer alan hususlardan bir veya
birkaçının bulunmaması sözleşmenin geçerliliğini etkilemez ve bu
durumda, satıcı veya sağlayıcı malın teslimini veya hizmetin
ifasını durduramaz. Sözleşmedeki eksiklik, sözleşmeyi düzenleyen
tarafından tüketiciden ilave bir ödemede bulunmasını istemeksizin
derhal giderilir. Aksi takdirde, tüketici cezai şart, tazminat ve
benzeri adlarla herhangi bir ödemede bulunmaksızın sözleşmeyi feshedebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Satıcı veya
Sağlayıcının Yükümlülükleri
Teslim veya ifa yükümlülüğü
MADDE 8 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesine konu mal veya hizmeti
sözleşmeye uygun olarak teslim veya ifa etmekle yükümlüdür.
(2) Hizmete ilişkin ücretlendirme, hizmetin tüketiciye
fiilen sunulmasıyla başlar. Sağlayıcı sunmadığı hizmetin bedelini
tüketiciden talep edemez. Ancak, ön ödemeli hizmetlerde bu fıkra
hükmü uygulanmaz.
Bildirim
MADDE 9 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı, bir plan çerçevesinde
yapılması öngörülen bakım, kontrol, onarım ve benzeri sebeplerle mal
veya hizmet sunumunu durduracak olması halinde, bu durumun
başlangıç ve bitiş tarihini en az kırk sekiz saat öncesinden
tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ya da
basın yayın ve benzeri yollar ile bildirmekle yükümlüdür.
Bilgilendirme
MADDE 10 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı, abonelik süresince tüketicilerle
imzalamış oldukları sözleşme ve taahhütnamenin bir örneği
ile tüketicinin abone olduğu tarifeye ilişkin ayrıntıları, talep etmesi
halinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri
saklayıcısı ile ücret almaksızın vermek ya da kendi internet
sayfaları üzerinden tüketicinin erişimine sunmak zorundadır.
Faturalandırma dönemi
MADDE 11 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı tarafından uygulanacak faturalandırma dönemleri,
sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça bir aydır. Fatura dönemi boyunca
tahakkuk eden borç tutarı veya tüketim miktarının,
daha önceden sözleşmede belirlenmiş tutarın veya miktarın altında
gerçekleşmesi durumunda faturalandırma bir sonraki dönem veya dönemlerde
yapılabilir.
(2) Sözleşmeye konu mal veya hizmetin
faturalandırma dönemi değiştirilerek ücretlendirmeye esas birim fiyat
arttırılamaz.
Faturanın zamanında ödenmemesi
MADDE 12 – (1)
Abonelik sözleşmelerinde faturanın zamanında ödenmemesi durumunda
uygulanacak gecikme zammı oranı, 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesine göre belirlenen
gecikme zammı oranını aşamaz.
Diğer yükümlülükler
MADDE 13 – (1) Belirli
süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar
uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz; ancak abonelik sözleşmesinin
kurulmasından sonra, sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin
talepte bulunması veya onay vermesi hâlinde abonelik sözleşmesi
uzatılabilir.
(2) Sözleşme süresi sonunda tüketiciden açık bir
talep veya onay almadığı halde mal veya hizmet sunmaya devam eden
satıcı veya sağlayıcı, sunulan bu mal veya hizmet için hiçbir bedel
talep edemez.
(3) Elektronik haberleşme sektöründe faaliyet
gösteren sağlayıcılar, katma değerli elektronik haberleşme hizmeti sunan
sağlayıcılar ile birlikte bu hizmetlerin sunulmasından sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Taahhütlü Aboneliğe İlişkin
Esaslar
Taahhütlü abonelik
MADDE 14 – (1)
Taahhütlü abonelikler, satıcı veya sağlayıcının, taahhütnamede
belirtilen süre kadar abone kalmayı taahhüt eden tüketicilere;
a) Sözleşme konusu mal veya hizmetin bedelinden
indirim yapmayı,
b) Sözleşme konusu malın teslimi veya hizmetin
ifası ile birlikte taahhüt konusu malın mülkiyetini veya kullanım
hakkını devretmeyi ya da hizmeti ifa etmeyi,
taahhüt ettiği aboneliklerdir.
(2) Taahhütlü aboneliklerde taahhüt süresince
sözleşme ve taahhütname koşullarında tüketici aleyhine değişiklik
yapılamaz.
Taahhütname verme zorunluluğu
MADDE 15 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı, ikinci fıkrada belirtilen bilgileri içeren
taahhütnameyi yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile
tüketiciye vermek zorundadır. Bu taahhütname, abonelik sözleşmesinin
ayrılmaz bir parçasıdır.
(2) Taahhütnamede; taahhüdün geçerlilik süresi ile
taahhüt konusu mal veya hizmetin nitelikleri, tüm vergiler dahil toplam
fiyatı, indirim yapılan tarifenin taahhüt verilmeden önceki fiyatı,
aylık yapılan indirim miktarı, taahhüdün süresinden önce sonlandırılması durumunda
tüketicinin elde ettiği faydalara ilişkin geri ödeyeceği bedelin
hesaplanma yöntemi yer almak zorundadır.
(3) Taahhüdün sesli iletişim
araçları kullanılmak suretiyle verilmesi durumunda, satıcı veya
sağlayıcı ikinci fıkrada yer alan bilgileri tüketiciye
aynı ortamda vermekle yükümlüdür. Taahhüdün sınırlı alanda ya da
zamanda sunulduğu bir ortam yoluyla verilmesi durumunda ise,
satıcı veya sağlayıcının taahhüt kapsamında sunulan mal veya hizmetin
tüm vergiler dahil toplam fiyatı ile taahhüdün geçerlilik süresini
tüketiciye aynı ortamda vermesi yeterlidir. Ancak bu durumlarda;
satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada yer alan
yükümlülüğünü taahhüdün verilmesinden itibaren on dört gün içinde
yerine getirmek zorundadır.
(4) Taahhütnamede, taahhüt konusu mal veya
hizmetin bedeli, aynı mal veya hizmetin taahhütsüz abonelikler
kapsamında talep edilen bedelinden daha yüksek gösterilemez.
Taahhütlü aboneliğin süresinden önce
feshi
MADDE 16 – (1)
Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin süresinden önce taahhütlü aboneliğini
sonlandırması halinde, satıcı veya sağlayıcının talep edeceği
bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan
indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil
edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak zorundadır.
Ancak, tüketiciden taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen
bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının, bu tutardan
düşük olması halinde sınır değeri olarak tüketici lehine olan tutarın
esas alınması zorunludur.
(2) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin
yerleşim yerinin değişmesi ve taahhüt konusu hizmetin tüketiciye yeni
yerleşim yerinde aynı nitelikte sunulmasının fiilen imkansız
olması durumunda, tüketici birinci fıkrada belirtilen
tutarları veya herhangi bir bedeli ödemeksizin
taahhütlü aboneliğini feshedebilir.
Taahhütlü aboneliğin sona ermesinin bildirimi
MADDE 17 – (1)
Taahhütlü aboneliğin sona ermesinden en az bir fatura
dönemi öncesinden satıcı veya sağlayıcı, bu durumu ödeme
bildiriminin yanı sıra yazılı olarak veya kalıcı veri
saklayıcısı ile ayrıca tüketiciye bildirir.
Ayıptan sorumluluk
MADDE 18 – (1) Verilen
hizmetle birlikte bir malın mülkiyetinin veya kullanım hakkının
devredildiği abonelik sözleşmelerinde hizmet sağlayıcısı da malın
ayıbından sorumludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Ödeme
Bildirimine İlişkin Esaslar
Ödeme bildirimi
MADDE 19 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı, her bir tüketim dönemi sonunda
tüketicinin ödeyeceği hizmet bedelini içeren bir ödeme bildirimi
düzenlemek zorundadır.
(2) Ödeme bildirimlerinde asgari olarak aşağıdaki
bilgiler yer alır:
a) Tüketicinin ismi ve soyadı, adresi, abone
numarası ve varsa abone grubu,
b) Ödeme bildiriminin ait olduğu dönem ve
düzenlenme tarihi,
c) Varsa tüketime esas ilk ve son endeksler ile
okuma tarihleri,
ç) Tüketim veya kullanım miktarı,
d) Birim fiyatı, ücretlendirme periyodu ve
benzeri hususlar,
e) Bir tarife uygulanması durumunda, bu
tarifenin içeriği ve ücreti,
f) Vergi türlerini de içeren yasal yükümlülükler
dahil olmak üzere tüketicinin ödeyeceği toplam bedeli oluşturan
her bir unsurun açık ve anlaşılır ifadesi,
g) Varsa geçmiş dönemlere ilişkin
borç veya alacak,
ğ) Son ödeme
tarihi, ödeme şekilleri ve ödeme merkezleri,
h) Tüketicinin itiraz ve taleplerini iletebileceği
iletişim kanalları,
ı) Son ödeme tarihinde ödemenin yapılmaması halinde
tüketiciye uygulanacak gecikme zammı oranı,
i) Taahhütlü aboneliklerde kalan taahhüt
süresine ilişkin bilgi ile taahhüt kapsamında tüketiciye sunulan bir mal
varsa bunun taksit tutarı.
(3) Fatura ve benzeri her türlü belge, ikinci
fıkrada yer alan bilgileri içermesi kaydıyla ödeme bildirimi olarak
kabul edilir.
(4) Ödeme bildiriminde yer alan bilgilerin
anlaşılabilir bir dilde açık, sade ve okunabilir bir şekilde
düzenlenmesi zorunludur.
(5) Satıcı veya sağlayıcı, ödeme
bildiriminin ayrıntılarını kendi internet sayfalarında gösterecek
seçeneği sunmakla veya kalıcı veri saklayıcısı ile
tüketiciye ücretsiz olarak göndermekle yükümlüdür.
Ödeme bildiriminin gönderimi
MADDE 20 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı ödeme bildirimini, son ödeme
tarihinden en az yedi gün önce tüketiciye gönderir. Tüketicinin tercih
etmesi halinde, ödeme bildirimi tüketiciye kalıcı veri
saklayıcısı ile de gönderilebilir.
(2) Ödeme bildiriminin gönderilmesine ilişkin
masrafların tüketici tarafından karşılanması talep edilemez.
Ödeme bildirimine itiraz
MADDE 21 – (1)
Tüketiciler, ödeme bildiriminde yer alan tutarın hatalı olduğu
gerekçesiyle bildirimin düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde
itiraz edebilir. İtiraz, satıcı veya sağlayıcı tarafından
başvurunun yapıldığı tarihten itibaren en geç otuz gün içerisinde
incelenerek sonuçlandırılır ve inceleme sonuçları tüketiciye
yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilir.
(2) İnceleme sonucuna göre itirazın
haklı bulunması halinde, itiraza konu tüketim bedeline dair fazla
tahsil edilen bedel, kullanım dönemindeki birim fiyat dikkate alınarak
gecikme zammı ile birlikte tüketicinin tercih etmesi halinde bir
sonraki tüketim dönemine ait bedelden mahsup edilir veya tüketiciye
beş gün içinde iade edilir.
ALTINCI BÖLÜM
Abonelik
Sözleşmesinin Feshi ve Sonuçları
Sözleşmenin feshi
MADDE 22 – (1)
Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıl ve daha uzun olan belirli
süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve
cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir.
(2) Süresi bir yıldan az olan belirli süreli
abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme
koşullarında değişiklik yapılması halinde veya tüketicinin hizmetten
yararlanmasına engel olabilecek geçerli bir sebebin varlığı halinde
tüketici sözleşmeyi feshedebilir.
(3) Tüketicinin taahhütlü aboneliğini
süresinden önce feshetmesi halinde, 16 ncı madde
hükmü uygulanır.
(4) Satıcı veya sağlayıcı, abonelik
sözleşmesinin feshedilmesi ile ilgili bildirim ve taleplere ilişkin
işlemleri yerine getirmek üzere gerekli tedbirleri almak ve
gerektiğinde uygun bir sistem kurup bu sistemi kesintisiz olarak açık
tutmakla yükümlüdür.
Fesih bildirimi
MADDE 23 – (1) Fesih
bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile
satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.
(2) Satıcı veya sağlayıcı gerekli
güvenlik önlemlerini almak suretiyle, kaydı tutulan telefon
yoluyla da tüketiciye sözleşmeyi feshetme imkanını sağlayabilir.
(3) Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin
feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır
koşullar içeren veya tüketicinin sözleşmeyi feshetmesini zorlaştıran bir
yöntem belirleyemez.
Fesih talebinin yerine getirilme süresi
MADDE 24 – (1) Diğer
mevzuatta tüketici lehine olan süreler saklı kalmak kaydıyla,
satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin fesih talebini, bildirimin
kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç yedi gün içerisinde
yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Tüketicinin fesih talebinin yerine getirilme
süresi günlük süreli yayınlarda on beş gün; haftalık süreli yayınlarda
bir ay; aylık süreli yayınlarda ise üç aydır. Daha uzun süreli
yayınlarda ise, bildirimden sonraki ilk yayını müteakiben fesih
bildirimi hüküm ifade eder.
Feshin sonuçları
MADDE 25 – (1)
Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshedildiği bilgisini
yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye
bildirmekle yükümlüdür.
(2) Aboneliğin belirlenen süreler içinde
feshedilmediği durumlarda, bu sürelerin bitiminden itibaren mal veya hizmetten
yararlanılmış olsa dahi, tüketiciden herhangi bir bedel talep
edilemez.
(3) Satıcı veya sağlayıcı, fesih bildiriminin
hüküm ifade etmesinden itibaren on beş gün içinde tüketici
tarafından ödenmiş olan tutarın geri kalan kısmını ve varsa
tüketiciden güvence, depozito veya teminat adı altında
alınan ücretlerin güncel tutarlarını kesinti yapmaksızın iade
etmekle yükümlüdür.
(4) Satıcı veya sağlayıcı, fesih bildiriminin
hüküm ifade ettiği tarihe kadar olan dönem için tüketime konu bedele
ilişkin ödeme bildirimini, fesih bildiriminin hüküm ifade etmesinden
itibaren on gün içinde tüketiciye göndermek zorundadır. Ancak, elektronik
haberleşme sektöründe faaliyet gösteren sağlayıcılar için bu süre dört aya
kadar uzatılabilir.
(5) Satıcı veya
sağlayıcı, üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirtilen
yükümlülükleri yerine getirirken tüketiciye ilave bir maliyet yüklemeden
mahsuplaşma yöntemini de kullanabilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Telefon kullanım ücreti
MADDE 26 – (1)
Abonelik sözleşmesine ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi
için satıcı veya sağlayıcı tarafından bir telefon
hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili olarak
satıcı veya sağlayıcı olağan ücret tarifesinden daha yüksek
bir tarife seçemez.
Yürürlük
MADDE 27 – (1) Bu Yönetmelik,
yayımı tarihinden itibaren üç ay sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Gümrük ve Ticaret Bakanı yürütür.
|