6502 sayılı yasanın 7.maddesinde bu husus düzenlenmiştir. Maddeye göre;
Tüketiciye sipariş etmediği bir malı gönderen veya hizmeti sağlayan satıcı tüketiciden ücret talebinde bulunamaz.Tüketicinin sessiz kalması mal veya hizmetten yararlanmış olması tüketicinin mal veya hizmeti kabul ettiği anlamına gelmez. Bu durumda tüketici malı geri göndermek veya muhafaza etmek zorunda değildir.Burada ispat yükü satıcıda olup bir malın veya hizmetin sipariş edildiğini satıcı ispatlamalıdır.
Bu maddenin varlığının esas amacı; satıcının Medeni Kanunun 2. Maddesinde düzenlenen dürüstlük kurallarına aykırı davranmasının önüne geçmek ve hakkın kötüye kullanılmasını engellemektir. Bu hakkaniyetin bir gereğidir. Zira ; satıcı tüketiciye sipariş etmediği bir ürünü gönderir ve bundan ücret alırsa bu adaletli olmayacaktır. Aksini düşünürsek, satıcı bir malı istediği her tüketiciye gönderecek ve her gönderdiği mal kadar ücret almaya hak kazanacaktır. Aynı durum tüketiciye sağlanan hizmetler içinde geçerlidir. Böyle bir durum bir çok satıcı tarafından suiistimal edilecek ve bu haksız kazancın önüne geçilemeyecektir. İlgili düzenlemede dikkat çeken bir hususta ; böyle bir durumda tüketicinin ücret ödememe hakkı olduğu gibi; kendisine gönderilen malı muhafaza etmek zorunda da olmayışıdır. Bu sebeple; maddeye göre tüketici sipariş etmediği bir malın kendisine gönderilmesi durumunda bu malı elinden çıkarmış veya satmış olabilir. Bu durumda da satıcı tüketiciden herhangi bir ücret talep edemeyecektir. Aynı durum Borçlar Kanunu 7.maddede de düzenlenmiştir. Buna göre ; ” ısmarlanmamış bir şeyin gönderilmesi öneri sayılmaz. Bu şeyi alan kişi ; onu geri göndermek veya saklamakla yükümlü değildir” .Dikkat edilirse; sipariş edilmeyen mallarda tüketiciye malı geri göndermek zorunluluğu getirilmemiştir .Tüketici bu malı dilediği gibi kullanabilecek ; maldan yararlanabilecek hatta satabilecektir. Aslında bu noktada; iyiniyetli satıcılara da haksızlık edilmiş olacaktır. Şöyle ki; satıcı gerçekten bir hataya düşmüş ve bu hatası sonucu malı yanlış tüketiciye göndermiş olabilir. Bu durumda da tüketiciden malı geri talep etmesi en doğal hakkıdır. Böyle durumlarda tüketicinin de malı istenmesine rağmen ve kargo vs. masrafları karşılanmasına rağmen göndermemesinin hakkın kötüye kullanılması olacağı görüşündeyim ve buda tüketicinin hukuka aykırı olarak sebepsiz zenginleşmesine neden olacaktır. Bu açıdan yasanın bu hükmü tüketici tarafından istismar edilebilir.
Sipariş edilmeyen bir malın tüketiciye gönderilmesi durumunda malın sipariş edilmediğine ilişkin bir uyuşmazlık çıktığında; bu malın sipariş edildiğini tüketici ispat etmek zorunda değildir. Bu durumda ispat yükü satıcıya aittir. Satıcı uyuşmazlık konusu malın tüketici tarafından gönderildiğini ispat etmelidir. Bu durumda satıcı; tüketici kendisine herhangi bir ödeme yapmışsa bu ödemeye ilişkin yazılı belge ile (kaporaya ilişkin ödeme belgesi, satış sözleşmesi) veya tüketici kendisine herhangi bir şekilde mesaj göndermişse yazılı mesajlarla (sms,whatsup ve e-mail gibi) veya malın/hizmetin sipariş edildiğine ilişkin tanık varsa tanıkla da ispat edebilecektir.